Monday, January 18, 2010

macam-macam...

semalm pg cari tempat mama nak g interview hari selasa ni berdua ngan ammar..die je lah peneman nak g jln2 mase weekend hehe...kat Glenmarie..name tempat mmg lah familiar tapi jalan nak g tak tahu..map siap salin frm google lagi..ikut jalan subang airport tu...bab jalan kat kl ni mmg hampeh sket...dlm map ade 2 roundabout tapi yang jumpe satu je hehe..dah terlepas pandang le yg lagi satu tu..last2 tersesat-larat sampai tol batu 3 shah alam...kene bayar tol rm1.10 n terpaksalah patah balik kene tol lagi rm1.10..buang duit sungguh...ble dah patah balik tu barulah jumpe signboard ke glenmarie...heheh..jumpe juge le akhirnya tempat tu..

balik masuk plus tol subang n mama bawak ammar jalan2 kat ou..ramai gile org terpaksa parking kat bawah IBM..dan seperti biasa shopping mall adalah tempat fav ammar...die akan sangat2 happy sbb boleh bebas..jalan laju tak tengok kiri kanan dah..mama takde pun tak peduli dah...dan seperti biasa juge kalau mama nak peganng tangan secara automaticnya kaki ammar akan menjadi lemah longlai lembik tak bermaya dan akan beraksi terlentang atas lantai...malu org tgk..susah nak control..last2 lepas je tapi make sure die tak langgar orang...bukan ape die suke pegang kaki orang sbb kecik kan n ade jugak le a few times die meraba kaki cina yang pakai seluar pendek2 tu...mama gelak je n hanya boleh say sorry kat org tu..hehe..seblum balik tu naikkan ammar main sekejap atas stage kat tgh2 old wing tu..suke nye die...tambah ade lagi a few kids atas tu..siap pegang2 tangan dgn sorg budak girl ni..menari style die yang terkangkang-kangkang sambil kepala angguk2 ble dgr lagu..n mama sudah tentu lah happy bile ammar happy..nak balik siap kene peluk dukung sume...nangis cam hape je taknak balik..hmmm...kan best kalau ayah ade sekali..

malam nye kes pulak time mama tgh masak kat dapur..ammar kat dalam rumah..sekali-sekala mama akan panggil n biasenye ammar akan dtg dapur..n semlm bile mama panggil die senyap je tak dtg pun...aikkk..kat mane mainnye n ape yang die tgh buat..pegi jenguk senyap2 rupenye die dalam bilik tgh gigit2 nak mkn batu kaler2 kat baju kurung chiffon mama..uwaaahaaa..habis baju ku..dah le mahal..sergah sekali terus terkejut mmg lawak gile tgk die terkejut...hehe..sempat jugekle satu batu masuk dlm mulut die...mcm2 si ammar ni..

**sebenarnye hari ni ingat nak update trip to japan tu...tapi memerlukan masa yang panjang untuk bercerita..dan tak sempat memandangkan dah nak pukul 5.30..

Tuesday, January 12, 2010

Ammar dan ayah...

mama rase happy sangat2 melihat keakraban due beranak bile berjumpe setelah 2 bln berjauhan...
ammar yang sebelum ni kalau ayah call n letak hp kat telinga die, die akan tepis maybe tak suke kut ade bende dekat sgt ngan telinga n berbunyi bercakap lak tu...
tapi sekarang kalau mama buat camtu die biarkan je...n tak lame lepas tu ammar akan sebut..'yahhhh'...mungkin die dah faham n tau yang bunyi suara tu suara ayah die...kekadang sayu je rase bile ammar cakap camtu..
we miss u sooo much ayah...cepat le balik...


Monday, January 11, 2010

SweetLovelyShoppe Cutest Baby Photo Contest

ni lagi satu contest...hehehe...hari ni hari mengjoin online baby contest...

kali ni join contest from SweetLovelyShoppe

tarikh tutup 20 Jan ni...ada agak banyak mase lagi nak join bagi yang belum join tu..best gak hadiah2 nye...try je..kalau menang alhamdulillahhhh sangat2...kalau tak menang pun takpe..sbb di hati mama, ammar lah baby yang paling ensem, cute, bijak pandai and all other good things..



AMMAR ZHARIF B. OSMAN
1 TAHUN 4 BULAN
MAMA: SAFURA

MOBS & Lollietots CUTEST SMILE BABY CONTEST

first online contest yang mama join...dari MOBS & Lollietots sbb contest ni due date nye 15 Jan..lagi 3 hari nak close dah seb baik sempat...

Cutest Smile Baby Contest

.

.

.


so ni gambar senyuman menawan anak kesayangan mama....muuaahhhh..mama luvs u so much ammar!


AMMAR ZHARIF B. OSMAN

16 MONTHS OLD

macam2

alhamdulillahhhh...legenye dah habis dah year-end close...tak larat..tu je yang boleh cakap...pening kepala...sampai anak mcm tak dapat perhatian sangat...balik sampai rumah dah mlm..sekejap je layan main2 sume ammar dah nak tidur..kekadang balik meragam nak gayut kene dukung je.. penat2 tu kekadang termarah tertinggi suara kat si kecil yang tak tahu ape2..lepas tu rasa bersalah menyesal sendiri ..ayah dah le jauh...kesian ammar..sorry sangat2 ye sayang...mama tak berniat pun sebenarnya...terasanya cabaran hidup berdua ngan anak kecil bila ayah tak ade...
.
.
.
sampaikan mama terfikir nak tuka keje..tambah2 lagi ada member bagitau kat tempat keje die ade keje kosong yang nak engineering background japanese speaker with knowledge in accounting...emmm...tapi ni kilang nye accounting mesti pasal costing ni..tapi takpe..member suruh try je sbb urgent nak org..actually kampeni tu vendor kampeni ayah jugak..hehe..pi mai pi mai tang tu jugak le..kampeni jepun..multinational kampeni yang ade worldwide agak besar jugak...tapi tak sebesar kampeni sekarang...discuss ngan ayah then ayah suruh try je..tak salah mencuba kalau itu yang lebih baik..gaji mama tak kisah sgt walaupun nak le up sikit at least 20% ke hehe...yang penting no OT balik sharp kul 5.30..itu kate member...resume kene update sikit2 ni....
.
.
.
lagi semlm agak free so keje mama adalah godek2 online shop especially online baby shop and juga kedai2 online tudung...then terjumpe a few contests utk si kecill ammar join yang still tak due lagi..selalu terlepas contest2 ni tak pernah sempat nak join..dek kerana kebz'an mama...sampai blog tak terupdate...hmmm...inshaAlah after lunch mama buat entry pasal ni plak...
.
.
.
ok enuf of this ngarut2 le...sambung keje lak..take care ya!

-puya-

Sunday, December 13, 2009

no tittle

to ayah lagi...ni ha gamba2 ammar just befora n after 1 YO..dulu2 tembam sikit makin lame dah makin kurus sikit muke..





Jalan2 ke bukit tinggi

huhuhu..lame nye tak update n tak menjenguk blog ni..ni pun request from ayah suruh update gamba ammar...heheh..
gamba2 kat bukit tinggi..jalan2 a few days before ayah pegi japan...initial plan nak overnight kat sane tapi disebabkan ayah kene kerja on the day nak pegi tu terpaksa kansel plan n rugi mama ambik cuti hari tu ayah oiii...kiteorg pegi jugak le the next day..amar tak berape sihat tapi still nampak happy and active bile sampai kat sane especially mase tgk kolam ikan koi tu siap tak mahu pegi tempat lain dah...heheh...
to ayah : nnt mama update lagi gamba2 ammar ye...sabar2






Monday, July 27, 2009

belajar berdiri...

Gambar2 ammar belajar berdiri... that day before going out actually tgh ambik gambar die main2 ngan ball and suddenly dia gayut2 kat ayah yang tgh baring n terus try to stand up...kesian terketar-ketar gak tgk lutut die berdiri without pegang pape..berdiri tak sampai a few seconds jatuh..but he kept on trying to get up again n again until he was able to stand a lil bit longer and boleh tepuk2 tangan lagi...i was sooo happy n hopefully ammar boleh jalan before 1YO ...nnt raye boleh pakai baju melayu n jalan dgn steady nye ye sayang!baru best!


::yoyo what's up bro?::


::nak korek idung ke hape ni::

::yeay yeay yeay saya dah boleh berdiri lame sikit::

::trying hard to get the ball on the sofa::
::balancing his body not to fall down::
::alamak terjatuh sikit le mama::

::jatuh terduduk..it's ok will try again ::
::berdiri lagi::

::tahan kat kain ayah::


::penat dah mama::

Sunday, July 26, 2009

Ammar ohhhh Ammar

Anak bujangku ammar ni terlalu suke mengemas barang yang telah sedia kemas..kenkadang gerammmm je tgk tangan die dengan mudah nye ambil dan campakkan merata-rata..sangat menguji kesabaranku..
selalunye semua barang mainan die yang tak banyak mane pun letak letak je atas kerusi tu so that tak bersepah kat atas carpet..tapi ammar jenis yang tak boleh tgk n tak boleh duduk diam..saksikan aksi2 ammar *mengemas* barang-barang nye...


::separuh daripada barang dah dihumban ke bawah::


::aksi si kecil ammar::


::aikkk shy shy lak anak mama sorang ni::


::operasi still berjalan lancar::


::satu lagi mama::


::haaaahhh..lege dah habis dah keje..tambah lak keje mama nak kemas letak balik atas kerusi tu::


::mama dah clear dah::

Sunday, July 12, 2009

Specially dedicated to Shiina-san~~

To Shiina-san : これはAmmar君7ヶ月の写真です。この時は洋服がちょうどぴったりだよ!ありがとうねぇ~。写真を送るのが遅くなってごめんなさい。 








Friday, July 10, 2009

Gambar2 ammar 8-9 months..ammar dah pandai merangkak n berdiri gayut kat meja sume....time flies so fast..dah makin besar dah anak mama ni!
Hari ni terlebih rajin buat entry maklum le boss sepanjang hari ade training so line clear..best!





~alamak terjatuh sudah~





~help me mama!!~




~yeye nak pegi jalan..laju ke pintu~

JJCM (16/5/2009) @ Sepang Goldcoast (Bagan Lalang)

Actually hari tu pegi kastam KLIA untuk ambik barang kena tahan kastam. Berdebar-debar gak first time le katekan. Masuk dalam office kastam tu suram je mcm tak cukup lampu lagi tambah berdebar-debar. Then mase nak declare cukai tu tunjuk le invoice yang telah ditipu harge tapi pakcik kastam tu tak tgk pun maybe tak faham kut last2 die suruh buke bungkusan tu. Terketar-ketar le plak nak buke tak tau nape takut sangat n dekat baju tu ade le pulak tulis actual harga. Alamak camane dlm invoice dah tipu harga so bagi isyarat kat hubby tolong perlahan-lahan simpan invoice tu n buat muke blur2. Nasib baik dia tak mintak dah pastu, so declare harge cukai based on actual harga. Setelah nego2 ngan pakcik kastam tu buat muke kesian sume last2 kene gak le RM100++ less than expected. Alhamdulillah. Actually pakcik2 kat situ sungguh baik n peramah best gak pasni kalau nak buat custom clearance inshaAllah tak takut lagi dah kut. Siap main2 ngan Ammar lagi n Ammar pun suka tak takut. Tapi tak sempat nak ambik gambar sekeping pun..
Then after dah selesai semua pegi lak nilai rumah makcik makan tghari..dalam petang pukul 4 camtu baru gerak g bagan lalang pulak.
Dah lame tak pegi sini. Dulu mase keje kat nilai ade le a few times dtg tapi mase tu tak cantik sangat tempat ni. Tapi sekarang banyak dah berubah makin cantik, bersih n yang penting mkn sedap fresh dari laut. Nyum nyum.
Enjoy the pics ya!


~orang bercamping pun ade~


~Ammar wif ayah-take1~


~Amar wif ayah again - take 2...buat muka comel dia~


~Ammar yang tak reti dok diam..susah mama nak snap gamba~


~Ammar wif mama - take 1~


~Ammar wif mama - take 2 ...buat muka muncung lak xcited kut tgk camera~


~Ammar comot susu meleleh~


~Ammar gelak besar ayah tgh buat lawak kat tingkap~


~new resort at bagan lalang which is still under construction~


~nak ke laut...jauh ke tgh~


~ayah tolong basuhkan kaki Ammar sbb selalu gatal2...tapi bile tgk air laut yg agak tak cantik airnya takut lak kaki Ammar makin gatal ..huhu~


~Ayah n Ammar~


~What's on ur mind Ammar?Seems like thinking of sumthing~


~our family photo there..really luv it...~


~mama n ayah makan time..ammar dok diam2 ye~